Frosting med ny färg och smak

Idag kom paketet jag väntat på i över en vecka. Har nämligen beställt en massa bakgrejer från Panduro. Jag har beställt en massa aromer, smak på flaska alltså, karamellfärg, ny sprits och sockerpasta att göra figurer av. Och eftersom jag ska bjuda på en massa fika på fredag så gjorde jag en sats chokladcupcakes idag. Men istället för hackad choklad var jag lat och köpte Non-stops, eller Smarties om ni hellre vill kalla dom de. Dom är ju som i lagom stora bitar. Sen till frostingen.


Min nya sprits med 12 olika kopplingar.


Färgglatt och enkelt.

Jag gjorde frostingen klar och delade upp den i två delar. I den ena satte jag orange karamellfärg och tuttifruttismak. I den andra satte jag röd karamellfärg och jordgubbssmak. Sen strödde jag över jordgubbsströssel på en del också. Kan ju tillägga att det blir ca: 15 cupcakes av det här receptet. Idag blev det 16 st.


Orangea med tuttifruttifrosting.


Rosa med jordgubbsfrosting.

Är mest nöjd över dom rosa i hörnen, det blev riktigt snyggt att göra som små blommor eller stjärnor eller vad man ska kalla det.

Kommentarer
Postat av: Malin

jättetjusigt! Det är så roligt att du har en bakblogg!

2008-10-02 @ 13:42:00
URL: http://hejpappa.webblogg.se/
Postat av: Lotta

Vad kul att du tycker det! Ska jag berätta en hemlis? (Det tycker jag med)

2008-10-02 @ 23:17:46
URL: http://lottabakar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0