The Network Cookbook

Är ledig i morgon och hela helgen, och jag ska bara vara hemma och inte göra någonting nästan. Så jag tror jag ska ta och baka någonting, men jag vet inte riktigt vad än.
Jag fick för några veckor sen låna en rolig grej av en trevlig man från Luleå, nämligen The Network Cookbook. Det är en samling recept från hela världen, där folk har fått maila in sina bästa recept på allt från fisk, kött och grönsaker till olika sorters bakverk. Den är några hundra sidor tjock, och är alltså från Internet. Men, det roligaste med den är att den blev klar 10 juni (eller juli) 1992. Den är alltså 16 år gammal! Man undrar ju om internet existerade då nästan, men det är ju klart att det gjorde. Men att dom ändå har fått ihop så pass mycket recept då, och att han hittade och skrev ut den. Jag är fashinerad! Så jag ska nog baka något från den i helgen. vad får vi väl se, och recept och resultat får ni se här. Håll ut tills dess.

Och nu vet ju att om det är något ni vill jag ska baka, era favoritrecept, så vill jag gärna ha dom och prova själv. Har ni förslag eller tips på bakverk, dekorering och dyligt ,så hör av er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0