Snabbullar



Dom flesta kallar dom hastbullar, men här hemma har det alltid hetat snabbullar. Och så blir det i fortsättningen också. Bakade några bullar idag i smyg då jag blev ensam hemma. Smart som jag är så har jag lagt ut bildbevis på det i bloggen, så det är väl kanske i smyg ändå. Fast det är det ju, för ingen vet om det förän dom läser det. Men här kommer i alla fall receptet. Kom ihåg att det är ett måste att doppa dom i mjölk, och dom ska vara varma, ljumma, nygräddade.


Snabbullar  ca 15-20 st

1,5 dl smält margarin
1,5 dl mjölk
2 dl socker
5-5,5 dl mjöl
2 tsk bakpulver
Smaksätt med vaniljsocker och kardemumma. Ska jag sätta ett mått på det skulla jag gissa på 2 tsk vaniljsocker och 1-2 tsk kardemumma, beroende på hur mycket smak ni vill ha på dom.

1. Sätt ugnen på 175-200 grader.
2. Rör ihop allt till en tjock smet. Klicka ut på plåt med bakplåtspapper.
3. Grädda ca 10 minuter. Vet inte riktigt tiden, men dom ska ha lite färg.
4. Serveras varma med ett glas mjölk att doppa bullarna i.


Kommentarer
Postat av: Nina

Blir det någon skillnad på storleken när man har gräddat dom?

2010-08-18 @ 20:35:47
Postat av: Lotta

Ja, dom jäser lite, det är ju bakpulver i så.

2010-08-30 @ 19:54:45
URL: http://lottabakar.blogg.se/
Postat av: Tabita

Hej! Ungefär hur långt tid tar dert att baka?

2011-10-26 @ 17:32:01
URL: http://blogg.passagen.se/skruttungen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0