Chokladbollsmuffins

Fick en snilleblixt här i veckan! Jag har den senaste tiden varit sjukt sugen på chokladbollar, och då slog det mig. Undra om man kan göra muffins med chokladbollar i? Googlade och hittade flera liknande recept som detta. Det var inte riktigt vad jag tänkt mig från början, men jag tänkte testa det ändå.
Jättegoda blev dom! Småsega i mitten och lite frasiga i kanterna.
 
 
Chokladbollsmuffins  ca: 20st
 
200 g margarin
5 dl havregryn
1 dl kokos
1 st ägg
2 dl socker
1 msk kakao
1 msk vaniljsocker
 
1. Sätt ugenn på 200 grader.
2. Smält margarinet.
3. Blanda ihop havregryn och kokos och rör sedan ner margarinet. Låt stå och dra sig 5 minuter.
4. Vispa ägg och socker pösigt.
5. Vispa ner kakao och vaniljsocker.
6. Rör ner havregynsblandningen.
7. Sätt ut formar på en vanlig plåt eller i en muffinsplåt.
8. Fyll formarna till hälften.
9. Grädda i 10-15 minuter. Muffinsen kommer att svälla upp. När nästan alla har sjunkit ihop igen tar du ut plåten.
 
 
Tips! Byt ut en del av havregrynet till fiberhavregryn eller rågflingor om du vill ha muffinsen något nyttigare.
Nästa gång ska jag ta mer kokos också, kände ingen kokossmak i dessa.

Kommentarer
Postat av: Elin

Guuuud va goda!!!
Har spanat in de här receptet länge nu och gjorde precis slag i saken och testade :)
Jag tog dubbelt med kokos och 4,5 dl havregryn. Blev jätte bra.

2013-03-13 @ 13:17:24
URL: http://elinkorsen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0