Philadelphiaostfyllda hallonmuffins

Förra året då en arbetskollega fyllde år beordrade jag henne att ta med lite överblivet fika på jobbet och då fick jag chansen att smaka dessa godingar! Blev inte att jag bakade dom förän ett halvår senare då jag själv fyllde år. Och nu nästan ett halvår efter det så kommer äntligen receptet!
 

Philadelphiaostfyllda hallonmuffins
 
150 g smör/margarin, smält
2 dl socker
2 st ägg
1 msk vaniljsocker
½ dl mjölk
3 dl mjöl
1 tsk bakpulver
 
Fyllning
 
100 g philadephiaost
2-3 msk vaniljsocker
1 msk florsocker
2 dl hallon, frysta eller färska
 
1. Sätt ugnen på 200 grader.
2. Vispa socker och smör pösigt
3. Vispa ner äggen.
4. Rör ner de torra ingredienserna och sedan mjölken.
5. Rör ihop philadephiaost, vaniljsocker och florsocker.
6. Häll ca 1 cm med smet i botten på muffinsformarna.
7. Lägg dit 3-4 st hallon och klicka sedan på lite ostsmet.
8. Fyll på med smet så att nästan hela formen är fylld.
9. Grädda i mitten av ugnen i ca 15 minuter.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0