Cupcakes med romerska bågar

Här kommer recept på löpande band tror jag. Men jag har ju inte hunnit lägga upp receptet på cupcakesen med romerska bågar i, men nu kommer det här.

Cupcakes med Romerska Bågar ca: 20st

3 st ägg
2,5 dl socker
3,5 dl mjöl
2 tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker
1 krm salt
100 g margarin
1 dl mjölk
Romerska bågar

1. Sätt ugnen på 175 grader.
2. Vispa socker och ägg pösigt.
3. Blanda dom torra ingredienserna och vispa ner det i äggsmeten.
4. Smält margarinet och blanda sen ner mjölken. Häll ner det i smeten och vispa till en slät smet.
5. Fyll formar till 3/4. Tryck ner en eller två romerska bågar i varje form, beroende på hur du vill ha det.
6. Grädda i ca 15 min.

Till det här använder jag en vanlig cream cheese-frosting. Recept på den hittar ni här.

Till garnering tar man vad man haver, men det blir snyggast med en vit frosting och en romersk båge. Första gångern jag gjorde dom här så gjorde jag så, men igår då jag bakade dom så hade jag bara bågar till själva cupcakesen, så det blev strössel på i stället.


Gårdagens cupcakes. Lite småtråkiga, men jag fick jättebråttom då det bara var 25 minuter kvar tills träningen började. Och jag kunde ju inte ha dom liggandes framme och torka tills jag kom hem, så därför blev det bara att smeta ut frostingen och slänga på lite strössel.


Här är dom betydligt snyggare, men så hade jag ju mer tid på mig också. Dom här bakade jag för ganska precis en månad sen, till ljuspartyt jag hade dagen innan vi for utomlands. Visst är dom fina?!

Kommentarer
Postat av: Malin

jättefina!

2008-10-03 @ 20:20:08
URL: http://hejpappa.webblogg.se/
Postat av: britta

jag hade bara vanlig glasyr på dom den här gången .

Du vet med vatten och florsocker : )

2008-10-04 @ 15:24:20
URL: http://intesnabbast.blogg.se/
Postat av: ANN-CHATRIN

HEJ LOTTA SITTER HÄR OCH DRÄGLAR ÖVER ALLA GODSAKER KOMMER GÄRNA ÖVER PÅ EN FIKA



KRAM

2008-10-06 @ 20:54:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0