Kladdkakemuffins

Slutade tidigt idag, och vad passar inte bättre än att baka resten av dagen? Skulle kanske ha varit en promenad ute i solen, men eftersom det blir ett Korpenpass ikväll så kändes det bättre att baka nu än att promenera.

Ett recept som alla har hemma, men som man kanske inte varierar så mycket, det är receptet på kladdkaka. Då jag fick det här receptet för säkert 10 år sen så hette dom Sega chokladmuffins. Men om man säger det så vet ingen vad det är och då är det enklare att kalla dom Kladdkakemuffins, för det är ju precis det dom är.


Kladdkakemuffins ca: 15st

2 st ägg
3 dl socker
1,5 dl mjöl
4 msk kakao
2 tsk vaniljsocker
1 krm salt
100 g margarin

1. Sätt ugnen på 225 grader.
2. Vispa eller rör ihop ägg och socker lätt, bara så det blandas.
3. Blanda dom torra ingredienserna och rör ner dom i äggsmeten.
4. Smält margarinet och rör ner det i smeten.
5. Fyll formarna till hälften.

Grädda dom i mitten av ugnen. Gräddtiden är ca: 10 minuter, men man ser när dom är klara. Dom jäser först upp, men sen säckar dom som ihop. När alla muffins säckat ihop är dom klara.
Ta ut ur ugnen och lägg en chokladbit på varje muffins. Jag använder mig av runda chokladbitar som jag tror heter Lyse Melk bland lösviktsgodiset, men det går ju även bra att använda sig av annan choklad.





Kommentarer
Postat av: Jennilie

Ja okej, ja jag ser ju att du gillar att baka, så otroligt gott ser ut att vara, skicka lite till mig via posten ;)



Tack.

2009-03-27 @ 12:52:25
URL: http://dayswithjen.blogg.se/
Postat av: Jennilie

Råkade lämna min andra bloggadress :P

2009-03-27 @ 12:58:14
URL: http://pysslamedjen.blogg.se/
Postat av: Sofia

Har prövat på det här, hur goda muffins som helst. Dom går åt som smör i... bakning :P

2009-04-23 @ 21:22:24
URL: http://arfie.blogg.se/
Postat av: sofia w

ser gott ut, måste ju prova göra såna här! :)

2009-05-27 @ 18:04:55
URL: http://ssofiawiklund.blogg.se/
Postat av: S O F I E - ˙·٠•●♥ welcome to my world of beauty ♥●•٠·˙

Jag älskar kladdkakemuffins, men har inte hittat nått riktigt bra recept! Testat dom här, och dom blev PRECIS så jag ville ha dom! :) Jag körde en annan grej med dom, jag la ner en blockchockladbit i avrje, i mitten ca. Sen in i ugnen, då smälter det och det blir chockladfyllning i! mmmm! :)

2010-01-17 @ 14:25:05
URL: http://sofiehurtig.blogg.se/
Postat av: Rose

När en 14 årig tjej har tråkigt rusar hon till köket för att baka! Jag har testat att göra dom här kladdkakemuffinsen och dom ligger i ugnen nu, 8 minuter kvar... Tänkte diska undan lite nu men uppdaterar hur dom blev sen! Kram. :)

2011-10-07 @ 15:00:10
Postat av: Rose

Nu har jag bjudit syrran och hennes kompis på en varsin muffins oh det lät ungefär så här: "Mmm... Vilka goda..." Jag håller med dom! Utsökta. ;)

2011-10-07 @ 16:22:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0