Bananmuffins med kanelglasyr

Har länge tänkt hälsa på hos mina "gamla" arbetskamrater, och det blev idag. Ville inte komma tomhänt, och samtidigt ville jag prova göra något nytt, och då blev det bananmuffins. Har inte smakat dom själv än, men dom på jobbet tyckte om dom. Jag har även gjort om lite i receptet eller vad man ska säga. I originalreceptet skulle man vispa ägg, mjölk och margarin först, sen tillsätta dom torra ingredienserna, men eftersom det är en sockerkakssmet, så tror jag inte att man behöver det.





Bananmuffins med kanelglasyr  ca: 15st

2 st ägg
1,5 dl socker
2,5 dl mjöl
1 tsk bakpulver
1 krm salt
150 g smält margarin
1 dl mjölk
2 små bananer

1. Sätt ugnen på 200 grader.
2. Vispa ägg och socker pösigt.
3. Tillsätt mjölken och rör ihop.
4. Vispa sen försiktigt ner alla torra ingredienser.
5. Rör sen ner margarinet.
6. Mosa bananerna och rör ner dom i smeten.
7. Fyll muffinsformarna 1/2-3/4. Grädda i ca: 15-20 minuter
8. Låt svalna, helst på galler.


Glasyr

50 g cream cheese
2 msk rumsvarmt margarin
1 krm kanel
90 g florsocker

1. Vispa osten (cream cheese) och margarinet fluffigt.
2. Vispa ner kanel och florsocker. Blir glasyren för lös vispar man bara ner lite mer florsocker.
3. Klicka eller spritsa ut glasyren på muffinsarna. Dekoreras med vad man vill, om man vill.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0