Banan- och vaniljfrosting

Till dessa bananmuffins provade jag även göra en bananfrosting. Hittade på receptet själv, och det blev faktiskt riktigt gott! Tror det är första gången jag gör något för egen maskin, och inte följer ett recept.

Banan- och vaniljfrosting

50 g rumsvarmt margarin
50 g cream cheese
1/2 banan
1/2 tsk vaniljsocker
ca 3 dl florsocker

1. Vispa margarin och ost fluffigt.
2. Blanda florsocker och vaniljsocker och vispa ner det.
3. Mosa bananen och vispa ner även den.

Smaka av. Vill du ha mer banansmak, använd en hel banan. Vill du ha mer vaniljsmak, ta 1 tsk i stället för en halv. Man kan inte heller riktigt säga exakt hur mycket florsocker man ska ha, men det märker man ju. Vissa vill ha ganska lös frosting, andra hård. Det är du och florsockret som bestämmer.

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Har du nått baktips som jag och Johan kan göra. Han skulle vilja baka nått till inflyttningsfesten.

2009-10-16 @ 19:33:25
Postat av: Marika

Det här receptet ska jag testa! Har letat på diverse sajter efter bananfrosting men inte hittat något, tänkte nästan ge upp och uppfinna ett recept själv men hittade sedan till din blogg. Nu sparar jag lite tid i köket.. :)

2011-05-24 @ 16:09:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0