Jubileumsfika

Nu har jag börjat baka inför Norrfjärdens Blås 50års jubileum. Det är ju nästa helg, men man vill ju inte baka allt på en dag, så man gör det i omgångar. Sen vet jag inte hur mycket jag behöver baka,men jag har gjort en sats idag, blev nog 20st tror jag. Jag använde mig av Romerska Bågar-receptet. Jag gjorde först en plåt (12st) med romerska bågar i. Sen till den andra plåten blandade jag i kakao i smeten som var kvar. Och i dom muffinsarna la jag en Marianne-godis. Jag delade dom bara mitt itu och la två bitar (en hel alltså) i varje form.

    

Jag droppade även 10 droppar apelsinarom i smeten, för att få lite mer apelsinsmak på dom.



Jag hade ju egentligen tänkt använda mig av sockerpastan och göra noter och grejer på, men på dom med romerska bågar i så tänkte jag att det kanske är snyggast att bara ha en chokladbit på. Så det blev så. Men efter att alla muffinsarna fått frosting på sig, så blev det över en del, och då kom jag på en smart idé. Jag färgade den svart, och spritsade ut noter och g-klavar på dom! Det blev ganska snyggt ändå!



       


Imorgon blir det att göra en kladdkaka med ett spöke på. Ska bli kul! Det är jättelänge sen jag gjorde kladdkaka, ganska hemskt egentligen...
Men nu ska jag iväg och träna! Tjing!

Kommentarer
Postat av: Malin

Det där blir ju jättefint! Hur håller dom sig färska så länge? Fryser du in dom eller har du dom i kylen eller så?

kram

2008-10-27 @ 19:08:47
URL: http://hejpappa.webblogg.se/
Postat av: Lotta

Jag fryser in dom. fast när det är chokladbitar i så är ju det bästa att äta dom samma dag, då chokladbitarna inte stelnat. Men jag kan ju inte stå hela fredagen och baka, det tar ju sån himla tid att göra dom här, konstigt nog.

2008-10-28 @ 14:39:11
URL: http://idol2008.wordpress.com
Postat av: Stina

Hej! Ser ut att bli jättebra, ser verkligen fram emot jubileumet!

P.S. Mamma och Pappa var imponerade!

2008-10-29 @ 22:07:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0