Grön tårta och blåa våfflor

Fick över lite marsánkräm från krämbullebaket i onsdags, och jag funderade på vad man skulle kunna göra av det. Då tyckte mamma att jag skulle göra en tårta. Så sagt och gjort. Jag gjorde det hemskt enkelt för mig och köpte färdiga tårtbottnar på affären, och ett paket grädde. För att göra det lite roligare, för det är ju ingen som fyller år eller så, så blanda jag i grön karamellfärg i grädden. Sen var det bara att sätta ihop tårtan.
Hallonsylt i understa lagret, marsánkrämen i mittersta, och grön grädde på och runt. Sen avslutade jag allt med kolakulor.





För att sen fortsätta på det färgade spåret så gjorde jag blå våfflor till middag. Dom såg lite lustiga ut, blå med lite gulaktig ton på dom. Då man gräddar dom så blir dom så. Vanliga våfflor får ju som bara mer färg, lite åt det beiga hållet. Men men. Smakade gott i alla fall. Som vanligt!


Kommentarer
Postat av: britta

åååh , så kul ! :D

2008-09-26 @ 17:47:18
URL: http://intesnabbast.blogg.se/
Postat av: Malin

typ RYMDVÅFFLOR!

2008-09-26 @ 18:30:30
URL: http://hejpappa.webblogg.se/
Postat av: karin

fuuuuuccccckkkkkk bAAAAAJJJJSSSSS

2010-12-03 @ 10:05:25
Postat av: Anonym

jag vill ha

2011-11-24 @ 10:57:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0