22-års tårta

Jag är lite sent ute här, men jag har haft fullt upp med jobb. Men här kommer i alla fall en bild på tårtan jag gjorde när min lillebror fyllde 22 år för en månad sen.



Tårtan innehöll:
Tårtbotten
Chokladglasyr
Ahlgrens Bilar-fluff
Spacklad med grädde
Täck med sockerpasta


Botten blötte jag upp lite med saft, för att den inte skulle bli så torr. Sedan fyllde jag första lagret med chokladkräm.
Andra lagret fyllde jag med ahlgrens bilar-fluff.


Sedan täckte jag hela tårtan med ganska hårt vispad grädde.


Sedan var det dags att börja knåda och kavla ut sockerpastan. Gör sockerpastan betydligt större än tårtan, då slipper man få veck.


Sedan var det dags för dekoreringen. Min lillebror jobbar för Canal Digital, så då ville jag retas och göra en Canal Digital-tårta.


Så här väl uppskattades tårtan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0