Ischoklad med vit choklad

Kom igår på hur gott det skulle vara med ischoklad, så jag sökte recept på ischoklad på Tasteline. Och där hittade jag ett med vit choklad. Så det var jag ju tvungen att prova! Visste inte att det var så enkelt att göra ischoklad, och sen att det går så fort också.

Ischoklad med vit choklad  ca: 35st

100 g cocosfett
100 g vit choklad

1. Bryt chokladen och cocosfettet i små bitar, och lägg det i en skål.
2. Smält chokladen och fettet i vattenbad. Rör om hela tiden.
3. Fyll ischokladformar, och ställ i frysen en timme.


Visst är det enkelt! Bara att smälta ihop allt och sen låta det stå kallt ett tag. Och gott blev det!



Pga att min bror lånat min systemkamera i helgen så var jag tvungen att använda min gamla digitalkamera. Och den tar inte så bra bilder som ni kanske ser.


Nu ska jag börja baka julcupcakes!
Trackback
RSS 2.0