Norrfjärdensfika

I fredags var det min tur att bjuda på fika efter blåset. Jag hade egentligen tänkt göra kladdmuffins, men då M och S såg att jag skulle ha fika så blev då så glada, nu skulle dom få smaka mina goda cupcakes igen. Just det. Så det var bara att tänka om och baka cupcakes då, det är ju det jag är "känd" för.

Strax innan kl 10 på fredag fm så började jag baka. Kl 17 var jag klar, med ett avbrott på ca 1½ timme. Då hade jag gjort 80 cupcakes! Eller 68 st, men 12 av dom var helt vanliga muffins, utan glasyr. Det blev stressigt i slutet, för jag skulle ju hinna äta och diska, sen bära ner två plåtar och fagotten innan jag skulle fara. Men jag hann. Tyvärr så var det inte så många som kom, så jag fick ju dra med mig hem nästan allt. Vi var säkert 10-15 pers mindre än vad vi brukar vara. Nåja, mer till mig och mina nära istället.



Det blev bruna muffins och filbulla med citronfrosting. Recept på filbulla och citronfrosting kommer.



Dom bruna muffinsen dekorerade jag med vita runda chokladbitar och hjärtströssel.


Dom som inte rymdes i plåten tog jag själv, här dekorerade med mininon-stops/minismarties.


Som ni säkert förstår var köket ett stort kaos efter storbaket.


Kommentarer
Postat av: Thomas

Kanonbra blogg! Här ska jag gå in oftare när jag ska baka! :)

2009-12-12 @ 11:23:10
URL: http://chinesenoob.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0