My Little Pony

Idag har min brorsdotter haft 2 årskalas. Fick veta att dom skulle bli 14 vuxna och 14 barn, så jag slog på stort och gjorde en jättetårta! Och en liten vanlig också, för varken jag eller min mor trodde det skulle räcka till 30 personer annars. Nu äter ju barn väldigt lite tårta, men 14 vuxna borde ju äta en hel del. Nu gjorde dom inte det, så det blev massvis med tårta över. Den lilla ska dom prova frysa in, så jag återkommer väl med hur den blev efter dom tagit fram den ur frysen igen. Om den går äta eller inte.

Då jag frågade vad det skulle vara på tårtorna i år så ville mamman ha My Little Pony. Förra året var det Hello Kitty som gällde, men inte i år. För att göra det hela lite enklare bestämde jag mig för att köpa en liten Pony att ställa på tårtan, den ser ju lite roligare ut då, lite 3D-effekter över det hela.
Trots en del del problem med att täcka den här enorma tårtan så är jag ändå rätt nöjd! Men det blir nog inte att täcka fler sånna här jättetårtor, då blir det gräddtårta i så fall!

Här kommer i alla fall lite bilder på tårtorna och vad jag har haft i dom.



Tårtorna innehöll:
Tårtbotten (tredubbel sats till den stora)
Hallonsylt, mosade jordgubbar och bananer blandat med vispad grädde
Marsangrädde
Spacklad med grädde
Täckt och dekorerad med sockerpasta





Och så den lilla extratårtan vi gjorde ifall den stora inte skulle räcka. Det är den här dom ska prova frysa in, kanske går den att äta då hon fyller år.


(Samma fyllning i denna som i den stora.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0