Muffins med godisgömma

Jag har flera gånger nu köpt hem lite godis som jag har tänkt baka på, men tror ni det har blvit så? Nej då, det har hamnat rakt ner i min mage! Men idag då jag var på affären bestämde jag mig för att jag skulle baka idag. Och det har jag gjort! Det blev bara 8 st, men jag hade inte räknat med att det blir så många av en halv sats sockerkaka. Jag la till ½ tsk vaniljpulver (mald vaniljstång, finns att köpa i små glasburkar på matvaruaffären) i smeten, ville ha lite extra vaniljsmak.
Tips: Tänk på att höja värmen på ugnen litegrann då du gör muffins och inte en hel sockerkaka. 200-225 grader är lagom, istället för 175 grader som det står i receptet.


Dom godisar jag använde mig av var fudge och toffeefylld choklad.



Fudgemuffinsen blev jättegoda! Riktigt smarriga! Fudgen hade inte riktigt hunnit smälta helt, så tills nästa gång jag gör dom här ska jag nog tänka på att dela dom, dom kanske smälter fortare då.


Dom här muffinsen med toffeechoklad blev inte alls lika goda som dom med fudge, men klart dom går att äta ändå! Fast nästa gång ska jag nog prova med den godaste toffeechokladen, nämligen Plopp!

Tips: Tryck inte ner godisen så mycket i smeten, dom ska nästan bara läggas på. Dom kommer ändå att sjunka ner till botten på formen. Trycker man ner dom ordentligt har godisen lättare för att fastna i botten på formen, och då kan dom bli lite småbrända. Och det vill man ju inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0