1-års tårta

Förra veckan fyllde min älskade brorsdotter 1 år! Och det firades med hela 4 tårtor! Några dagar innan var det barnkalas, så då blev det två tårtor då. Och på själva födelsedagen blev det två tårtor. Och såklart två små egna till henne själv.
Hennes mamma ville ha Hello Kitty-tårtor, och då var det klart hon skulle få det.


Totalt blev det tre sådana här tårtor.
Tårtan innehöll:
Tårtbotten
Hallon-banan-grädde
Marsangrädde
Spacklad med grädde
Täckt med sockerpasta

Eftersom det var en massa barn som skulle äta tårtorna så ville jag inte ha en massa onödigt socker i den. Därför mosade jag hallon och banan och blandade med lite grädde i det första lagret. Mindre socker i färsk frukt än i sylt.

Till hennes födelsedag så ville mamman ha två likadana tårtor till, hon menade som så att då får alla äta samma tårta. Men det tyckte jag var alldeles för trist, så på eget bevåg gjorde jag en av tårtorna annorlunda. Och den blev så här:



Tårtan innehöll:
Tårtbotten
Chokladglasyr
Marsangrädde
Spacklad med grädde
Täckt i sockerpasta

Eftersom man bara fyller 1 år en enda gång, så måste man ju få en egen tårta också.




Kommentarer
Postat av: Sussie

Vad fina tårtor! Måste bara fråga vad det är för söta underlägg du har(?) Var har du köpt dem? Eller klipper du till dem på fri hand? Mvh Susanne Wikman

2010-12-14 @ 01:24:51
URL: http://sussiesgodsaker.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0